[ Pobierz całość w formacie PDF ]
człowieka, aż do wieku dwudziestego. W tej kolekcji hymnów duch uwielbienia
przewyższa ducha wszelkich innych świętych ksiąg świata.
Wielobarwny obraz Bóstwa, przedstawiony w Księdze Hioba, jest dziełem ponad
dwudziestu mezopotamskich nauczycieli religijnych, żyjących na przestrzeni prawie
trzystu lat. I kiedy zgłębiacie wzniosłą koncepcję boskości, znajdującą się w tej
kompilacji wierzeń mezopotamskich, zwróćcie uwagę na to, że w mrocznym okresie
Palestyny, w sąsiednim Ur chaldejskim została zachowana idea prawdziwego Boga.
W Palestynie rozumiano często mądrość i wszechobecność Boga, ale rzadko jego
miłość i miłosierdzie. W tamtych czasach Jahwe słał złe duchy, aby panowały w
duszach jego wrogów , sprawiał, że jego własne i posłuszne dzieci miały się dobrze,
podczas gdy przeklinał i karał według strasznych wyroków wszystkich innych.
Wniwecz obraca knowania chytrych; usidla mądrych w ich własnej chytrości .
Tylko w Ur pojawił się głos, wołający o miłosierdziu Boga tymi słowami: Będzie się
modlił do Boga, ten jest dla niego łaskawy, pozwala mu oglądać z radością swoje oblicze,
gdyż Bóg daje człowiekowi boską prawość . Zatem z Ur głoszone jest zbawienie, Boska
Å‚aska przez wiarÄ™: Jest Å‚askawy dla skruszonego i mówi, «Wybaw go od zejÅ›cia do
grobu, otrzymaÅ‚em zaÅ„ okup». JeÅ›li ktokolwiek powie «GrzeszyÅ‚em, przewrotnie
dziaÅ‚aÅ‚em, ale nie odniosÅ‚em pożytku» Bóg wybawi duszÄ™ od zejÅ›cia do grobu, aby
oglądał światłość . Od czasów Melchizedeka świat bliskowschodni nie słyszał tak
donośnego i radosnego orędzia o ludzkim zbawieniu, jak to nadzwyczajne nauczanie
Elihu, proroka z Ur i kapłana salemskich wierzących, znaczy resztek tego, co kiedyś
było Melchizedekową kolonią w Mezopotamii.
I tym oto sposobem, w okresie dezorganizacji narodu hebrajskiego, w Mezopotamii
resztki misjonarzy salemskich podtrzymywały światło prawdy, aż do nadejścia
pierwszego z długiego szeregu nauczycieli Izraela, którzy nigdy się nie zatrzymali w
swej twórczości, idea za ideą, aż dotarli do ideału Uniwersalnego Stwórcy, Ojca
wszystkich, punktu kulminacyjnego ewolucji idei Jahwe.
[Przedstawione przez Melchizedeka z Nebadonu].
powrót do spisu treści
[ Pobierz całość w formacie PDF ]