[ Pobierz całość w formacie PDF ]
JAK OCZAROWA KLIENTA? darmowy fragment kliknij po więcej
Ï% str. 29
Jan Batorski
Terapeutyczne pożytki ze śmiechu
Aktywuje i wzmacnia system immunologiczny,
zmniejsza ilość co najmniej czterech hormonów kojarzonych ze
stresem,
zapewnia trening przepony i zwiększa zdolność organizmu do wy-
korzystania tlenu,
potrafi na długo zredukować ból,
obniża ciśnienie krwi i może zapobiec nadciśnieniu,
poprawia oddychanie,
nie ma żadnych ujemnych skutków ubocznych,
dostępny jest wszędzie bez recepty,
nic nie kosztuje.
Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni.
Juliusz Cezar
Podsumowanie
1. Daj ludziom więcej, niż oczekują, i rób to z sercem.
2. Kiedy mówisz przepraszam patrz prosto w oczy.
3. Nigdy nie śmiej się z cudzych marzeń.
4. Nie musisz pokazywać, że jesteś najlepszy. Wystarczy, że Ty o
tym wiesz.
5. Pamiętaj trzy rzeczy: szanuj siebie, szanuj innych, bądz
odpowiedzialny za to, co robisz.
6. Uśmiechaj się gdy podnosisz telefon. Twój rozmówca poczuje to
w Twoim głosie.
7. Spędzaj trochę czasu sam.
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Jan Batorski
JAK OCZAROWA KLIENTA? darmowy fragment kliknij po więcej
Ï% str. 30
Jan Batorski
8. Bądz tolerancyjny, ale nie pozwól sobie niczego narzucać.
9. Czytaj więcej książek, oglądaj mniej telewizji.
10.Dobra atmosfera w domu jest bardzo ważna. Zrób wszystko, co
możesz, aby jej nie zniszczyć.
11. Dziel się swoją wiedzą. To najlepszy sposób, by zyskać autorytet.
12.Gdy znalazłeś się w sytuacji, w której nie może być gorzej , nie
załamuj się. Co by się nie stało, będzie lepiej.
13.Co roku wybierz się w miejsce, w którym jeszcze nigdy nie byłeś.
14.Gdy już będziesz bogaty, wydawaj pieniądze, pomagając innym.
To daje największą satysfakcję.
15.Pamiętaj to, że czasem nie osiągasz tego, czego chcesz, to
tylko brak szczęścia.
16.To, co otrzymujesz, zapisz na skale, a to, co dajesz na piasku.
17.Trzeba uśmiechać się, nie czekając na szczęście, bo gotowiśmy
umrzeć, nie uśmiechnąwszy się ani razu.
Uśmiechnij się, jutro będzie gorzej.
prawo Murphy ego
Jeśli świetnie się teraz czujesz, nie przejmuj się.
Przejdzie ci.
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Jan Batorski
JAK OCZAROWA KLIENTA? darmowy fragment kliknij po więcej
Ï% str. 31
Jan Batorski
Rozdział 4:
Rozdział 4:
Najważniejsza lekcja
Najważniejsza lekcja
jak zdobyć zaufanie
jak zdobyć zaufanie
potencjalnego klienta
potencjalnego klienta
Ludzie kupują nie produkt, ale innych ludzi, których lubią
i którym ufają.
Kevin Hogan
Zaufanie w procesie sprzedaży
Każda szansa sprzedaży jest cenna. Badania przeprowadzone wśród
sprzedawców pokazują, że nie wykorzystują oni do 70% wszystkich
szans sprzedaży. Zazwyczaj dzieje się tak z powodu pominięcia etapu
budowania więzi emocjonalnych, które są podstawą skutecznych
sprzedaży.
To nie firmy kupujÄ… od firm, ale ludzie od ludzi.
Przyjęcie powyższej tezy wyznacza tok dalszego rozumowania. Kiedy
ktoś coś kupuje, a szczególnie jeśli kupuje coś wartościowego,
konieczne jest dla niego poczucie zaufania do sprzedawcy oraz do fir-
my reprezentowanej przez sprzedawcÄ™. W relacjach SPRZEDAWCA
KLIENT funkcjonują uniwersalne skróty, które pomagają dojść do
celu szybciej i skuteczniej. Tym skrótem jest zaufanie. Bez zaufania
wszystko jest trudniejsze, czasochłonne, a czasami niemożliwe do
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Jan Batorski
JAK OCZAROWA KLIENTA? darmowy fragment kliknij po więcej
Ï% str. 32
Jan Batorski
osiągnięcia. Zarówno w stosunkach dzieci z rodzicami, jak i w miło-
ści, a przede wszystkim w biznesie. Będąc sprzedawcą, inwestuj za-
tem przede wszystkim w budowę zaufania więcej niż w cokol-
wiek innego. Kiedy starasz siÄ™ o tego trudnego do zdobycia klienta
zainwestuj więcej czasu, energii i pieniędzy w samo zdobycie zaufa-
nia niż w wysiłek, aby go przekonać do tego, jakie wspaniałe masz do
zaoferowania produkty czy usługi. Jeżeli zdobyłeś zaufanie, często
w ogóle nawet nie musisz przedstawiać swojej propozycji do końca
czy w szczegółach. Klient, który Ci ufa, odstępuje od stawianie oporu
[ Pobierz całość w formacie PDF ]